[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]
Taipalee ja Syke orkesterin tahdittamana 13.3.2010 [Esiintyjät] (Ami 2010-03-16 23:24)

Taipalee ja Syke orkesterin tahdittamana 13.3.2010

Ami
2010-03-16 23:24

Minulle oli yllätys, että Ruusulinnassa esiintyikin Reiska eikä Susanna Heikki & Karavaani, kuten aikaisemmin jaetussa tanssipaikan lappusessa luki.
Ikäväkkseni en tullut varmistaneeksi asiaa täältä netistä. Koska myös lippujen hinnat olivat 15e, olisi valintani ollut jokin toinen tanssipaikka. Olen päättänyt, etten maksa näin korkeita sisäänpääsymaksuja, mutta nyt poikkeus vahvisti säännön.

Harmikseni huomasin, etten myöskään ollut varannut rahaa tarpeeksi mukaan, joten piti käydä pyytämässä kassalta pientä vippiä, joka minulle kylläkin auliisti annettiin. Josta kiitos emännille.
Eihän sitä olisi jaksaanut juomatta loppuun saakka tanssia.

Reiskan orkesteri Taifun soitti mieleisiäni kappaleita taidokkaasti, kun vain volyymitaso olisi ollut jonkin verran hiljaisempi.
Taipaleelta odotin hidasta valssia "Ruusujen aikaan", kun kerran oltiin Ruusulinnassa, mutta ei sitä tullut. Eipä tainnut hän yhtään hidasta valssia laulaa. Taifun kylläkin esitti yhden parin ennen Reiskan osuutta. Tietenkin hänen vakio ohjelmistoon kuuluvat "Satumaa" ja "Vanhakin osaa tanssia" kuultiin.

Onnea kuitenkin toivotettiin kuorossa 70 vuotiaalle Veteraanille, joka on jaksanut tehdä pitkän uran tanssimusiikin pyörteissä.

Syke oli minulle kuitenkin se ykkösorkesteri, jonka kappaleet ja tanssimusiikin monipuolisuus kiehtoivat. Heidän esiintyessään en myöskään tarvinnut korvatulppia.

Petteri täällä kirjoituksessaan neuvoi minua käyttämään korvatulppia, kuten hän tekee, jos volyymia on liikaa. Arvelen, ettei hän ollut lukenut aikaisempaa kirjoitustani tarkkaan, koska siinä mainitsin, että ne minulla ovatkin.
Olen myös todennut, että jos usein joudun vaihtamaan tulppia korviin ja sieltä pois, nauttiakseni hyvästä musiikista tai muun syyn takia, saan päänsärkyä.

Kirjoittajan avainsanat: Reijo Taipale & Taifun, Tanssiorkesteri Syke
Palvelimen avainsanat: Syke

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse] [Korjaa]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]