Kun tuli tuolta Järvenpäästä aloitettua tämä tanssiharrastus, niin aloittelijana annoin minua taitavampien ensin tehdä sen ensimmäisen hakurynnistyksen ja sitten yleensä yritin napata melkein kenet vain, joka ei ole minua kovin paljon lyhyempi. Jos olisin tiennyt, että jotkut haluavat, että vain heille mieluisat hakevat ja eivät mielellään muiden kanssa tanssikaan, en todennäköisesti olisi uskaltanut hakea juuri ketään. Toisaalta jos olet itse aloittelija, et voi tietää, ketkä muut ovat myös aloittelijoita tai niitä ei-niin-hyviä tai sitten niitä muita, joita olisi suotavaa hakea. No, tuli vain nämä muistot mieleen, kun tuolla Järvenpäässä on taas tullut tanssahdeltua pitkästä aikaa. Ihan nolotti, kun näin muutaman kavaljeerin, joita silloin hain ja jotka vähän nenää nyrpistäen sitten minua joutuivat, raukkaparat, viemään. Toki he olivat vähemmistö: moni minua taitavampi kannusti ja yritti opettaa uusia juttuja sekä kannusti jatkamaan tanssimista ja hankkimaan niitä tanssikilometrejä. Mukavaa on heidän iloista menoaan nytkin katsella.
Luulen, että suurin osa aloittelijoista ajattelee vieläkin, että kaikki hakualueella oleskelevat ovat haettavissa ja lähtevät mielellään tanssimaan, kuka heitä sitten hakeekin, joten positiivisuutta peliin, kyllä sen muutaman minuutin sen aloittelijankin kanssa kestää. Ja moni ei arvaakaan, kuinka paljon hyvää mieltä voi tuottaa, kun hakee sitä arkaa aloittelijaa tanssimaan ja ei pahastu, vaikka tämä talloisi varpaille! Nykyisin tanssin enimmäkseen oman parin kanssa, mutta toisinaan haen naistenhaulla muitakin ja varmasti lupaan hakea etenkin aloittelijoita, jos sellaiseksi jonkun tunnistan.