Vaatetuksesta vielä hiukkasen... [Varusteet] (Jive60 2008-11-29 1:09)
Myös minä soisin hajusteiden käytön pysyvän minimissä. Saan erittäin helposti parfyymeista migreenin, sekä naisten hajusteista, että miesten hajusteista. Minusta tanssijalle riittää hyvä deodorantti joka pitää hien hajut kurissa.. muuta ei tarvita. On aika ikävä tanssia miehen kanssa, jonka partavesi saa minut tuntemaan itseni sairaaksi. Joskus jopa pienikin määrä asianomaisen itsensä mielestä hyvän tuoksuista parfyymia on minulle kuin myrkkyä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen rivissä vaihtanut paikkaa, koska joku nainen on käyttänyt parfyymia joka mielestäni haisee hyttysmyrkylle.
On myös muistettava, että migreenipotilaiden lisäksi lavoilla on myös allergisia ja astmaatikkoja, heille parfyymit voivat aiheuttaa paljonkin kiusaa.. hengenahdistusta, allergisia reaktioita ja ihottumaa.. Ei kauhean kivaa.
Migreenistä kärsii n. 11% länsimaisesta aikuisväestöstä. Tämä siis yksinkertaisimmillaan tarkoittaa, että tanssilavalla n. 11 henkilöä sadasta on migreenipotilaita. Kyse siis ei ole mistään aivan vähäisen marginaaliryhmän vaivasta.