Nyt tässä kävi näin [Tanssijat] (Dixi 2008-09-07 18:34)
...että uskollisen lukijan oli viimein pakko rekisteröityä palstalle, kun tuli asiaa.
Olipa taas mahtavat Finkkutanssit Mäntsälässä eilen - ja se naistentunti yhtä onnettoman lyhyt kuin aina ennenkin. Taaskaan en ehtinyt hakea kuin muutaman niistä ihanista miehistä, joita havittelin. Tuleekohan nyt kostoksi puolen vuoden karanteeni, eivät hae minua, kun en kerran minäkään heitä? Ja jakelinkohan tietämättäni niitä hyytäviä naamapakkeja, joista täällä palstalla on hartaasti keskusteltu?
Vastahaku, kiitoshaku, velvollisuushaku, naamapakit... Pliis, ei tehdä tätä niin vaikeaksi! Tässähän tulee ihan höperöksi, jos alkaa miettiä, kuka hakee, miksi hakee, miksi ei hae, olisiko pitänyt, eikö olisi saanut, teinkö väärin, puhuinko tyhmiä...
On jo iso juttu ja kysyy luonnetta, että me seisotaan siellä alttiina tyrkyllä - niin miehet kuin naisetkin. Eikö me voitaisi jättää nuo joutavat spekuloinnit sikseen ja keskittyä itse asiaan, eli tanssimaan ja olemaan mukavia toisillemme? Siksihän me siellä ollaan, hakemassa iloa ja virkistystä elämään, vapaaehtoisesti, ja jopa maksamme siitä!
Tämä tanssiharrastus on loistavaa treeniä itsetunnolle. Välillä täytyy vähän potkia itseä eteenpäin vaikka ujostuttaa. Yritän pitää lipun korkealla ja hymyn herkässä, vaikka Se Joku Tietty ei vieläkään hakenut. Omat hakuni teen olosuhteiden ehdoilla. En siinä ehdi analysoimaan, kuka olisi paras mahdollinen hidasvalssaaja tai humppakuningas. Tuttua haen jos ehdin ja osuu sopivasti kohdalle. Uusia hakuja tulee tehdyksi joka kerta (siinä muuten samalla maksimoi oman flaksin... itsekästäkö, vai ahneutta, vaiko vain rakkautta tanssiin?).
Ja naistenrivissä ainakaan minun naamastani ei kannata päätellä yhtikäs mitään. En anele hakuja tuijottamalla enkä jaa pakkeja välttämällä katsekontaktia. Seison rivissä ja olen rehellisesti tyrkyllä, silmät harittavat milloin minnekin. Hakekoon kuka haluaa, jos haluaa. Simppeliä. Uskon, että tässä(kin) suhteessa edustan lavakansan enemmistöä. Heivataan spekulaatiot mäkeen, haetaan ketä haetaan ja nautitaan tanssista! Kenenkään ihmisarvoa ei mitata hakujen perusteella.
Kauniiksi lopuksi toivon, että ne ihanat miehet eivät kanna kaunaa vaan hakevat minuakin edelleen, vaikka en siinä naistentunnin ryysiksessä nähnyt heistä puoliakaan.