[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]]

Aika välitilipäätöksen, vähän surullinen olo [Palvelin] (Stefanus 2007-08-08 10:24)

Aika välitilipäätöksen, vähän surullinen olo

Stefanus
2007-08-08 10:24

Aika aikaansa kutakin. Tulin palstalle reilu kolme vuotta sitten, saattoi olla joskus ennen Juhannusta 2004. Ehkä se oli aikaa, jololin olin aika innostunut tanssimisesta, oppimaan uutta. Tätä asiaa harjoitusten lisäksi tuki hyvin tämä Matin kehittämä palsta. Täältä löytyi hyviä vinkkejä asiansa osaavilta. Palstan kautta on myös voinut muodostaa oman näkemyksen siitä, kuinka tanssimaailma missäkin makaa. Tietenkin se on vain osa totuutta - pieni ripaus siitä.

Palstan välityksellä on tullut uusia tuttuja, nyt bongattujen nettiläisten lukumäärä lienee reilut 40. Toisten kasvot ovat ehkä unohtuneet, toiset jäänet pysyvästi mieleen. Kiva teitä on ollut tansseissa moikata, kun samoille lavoille joskus harvoin on osuttu. Iso osa teistä on lopettanut käytännössä kirjoittamisen, lienee luonnollista elämän kiertokulkua. Se on rikastuttanut elämää.

Olen kirjoittanut palstalle aika aktiivisesti, toisten mielestä varmaan liikaakin. Tilastot sen osittavat. Ehkä aktiivisuuteen on ollut yksi syy maantieteessä. Meitä eteläsavolaisia on palstalla ollut niin vähän, ehkä on tullut oltua vähän "pienen" puolella.

Mikä sitten saa aikaan hieman surullisen olon. Ei se pelkästään johdu loman loppumisesta, ei siitä että syksy lähestyy. Se on normaalia elämän kiertokulkua. Kesälavat aikanaan sitten sulkevat ovensa. Surulliseksi olon saa siitä, kun me joudumme toisiamme vahtimaan. Vahtimaan sitä, millasta tekstiä näppäimistöltämme päästämme maailmalle. Vaikka yksinkertaistahan se olisi jokaisen omalta osaltaan ehkäistä - käyttämällä tuokio ajatteluun. Välttämällä loukkauksia.

En välttämättä ajattele, että kaiken pitäisi olla aina positiivista. Jos ei tasapainoittavaa tekijää ylenpalttisen positiivisuuden rinnalla ole, alkaa pikkuhiljaa tuntua suussa makealle - siirapille. Myös liika siirappi voi saada aikaan pahan olon, kun tiedämme, että eihän se näin oikeassa elämässä mene.

Minusta vaan usein tuntuu sille, että yksinkertainen on kaunista. En ole vielä kertalukemalla oikein ymmärtänyt tätä uutta ideaa. Niin perusteellisesti en ole näitä ohjeita lukenut. Olen yleensäkin huono lukemaan käyttöohjeita. Olen tietenkin lukenut aika paljon tekstejä, sillä aktiivinen kirjoittaminen on osa itseäni, ollut jopa pieneksi sivutyöksi saakka. Mutta niin aktiivinen en sillä saralla ole ollut, että en oikein mieti, mihin laatikkoon mikäkin teksti kuuluu. Se miettiminen vie aikaa. Mutta nähtäväksi jää.

[Päämenu] [Tuoreet artikkelit aihealueittain / säikeittäin]] [Vastaa sähköpostitse]
[Arvioi] [Roska] [Akana] [Jyvä] [Rusina] [Helmi]